Memòria 2019

Participació en congressos, xerrades…

Ponència a la segona trobada anual d’usuaris i desenvolupadors de NVDA

El dissabte 26/10/2019 vam tenir la satisfacció de tornar a oferir una ponència en la segona trobada anual d’usuaris i desenvolupadors, organitzat per NVDA.es, que és la comunitat més important de parla hispana al voltant del lector de pantalla gratuït NVDA.

Fa uns anys els navegadors han anat incorporant modalitats per facilitat la lectura d’articles, ara estem prenent consciència dels avantatges que comporten per les persones amb discapacitat visual.

En aquesta ponència s’explica detalladament com fer-ne ús per treure el màxim profit.

Vam rebre una molt bona acollida i ens van felicitar pel tarannà didàctic de l’explicació i per la descripció detallada de l’aparença de les icones visuals, que els permet millorar la comunicació amb els que veuen les icones.

Ens hem quedat molt satisfets, a més, per descobrir a la comunitat de desenvolupadors d’una eina més per facilitar l’accessibilitat.

Tenim publicat l’àudio i la seva transcripció en: Important ajuda de Firefox per l’accessibilitat visual

L’any 2018 vam participar per primera vegada explicant la nostra feina dins de la Fundació COAATT, tenim l’àudio i la transcripció publicats en: Contingut de la nostre ponència en la primera trobada de la “Comunidad Hispanohablante de NVDA”

Xerrada sobre el que fem davant l’associació de Baixa visió de Madrid

El 3/10/2019 vam participar virtualment en un esdeveniment presencial a Madrid.

L’esdeveniment tractava d’assumptes d’interès per les persones amb baixa visió i ens van convidar a explicar el que fem a la Fundació COAATT.

Per aquesta intervenció vam preparar un àudio que ells van reproduir  en l’esdeveniment entre altres intervencions presencials.

Això ens va permetre posar en pràctica l’anàlisi ‘d’accessibilitat realitat en diverses aplicacions: Audacity i Voice Dream (amb Lire) coordinant-nos amb Google Keep. Hem quedat molt satisfets de tot aquest procés, i també de la repercussió de la nostra intervenció.

Es pot sentir l’àudio i llegir la transcripció en: Xerrada sobre el que fem davant la Associació de Baixa visió de Madrid

Publicacions a la Web

• Dos entrades d’actualitat
  • Publicades 16 pàgines noves, inclosa la Biblioteca Digital, segregada de Miscel·lània.
  • Modificacions i actualitzacions: 25 pàgines.
  • Petites correccions: 17.
  • Hem iniciat el curs de mecanografia, que esperem acabar aquest semestre.

Estudi de programari d’ús propi

Google Keep

Programa d’ordinador de sobretaula i telèfon intel·ligent per prendre notes (de text, a mà o de veu) i per gestionar llistes de tasques.

Hem estudiat l’accessibilitat i hem començat a fer-lo servir substituint a documents del bloc de notes i de Word i al correu electrònic per aquests efectes.

Audacity

Programa d’ordinador de sobretaula per l’edició de fitxers d’àudio.

Hem estudiat l’accessibilitat i hem començat a fer-lo servir per als àudios de les xerrades i ponències.

Voice Dream

Programa per iPhone que permet escoltar qualsevol mena de document.

Millora la comunicació entre els membres de l’equip.

Instal·lació de Lire com a pont amb l’aplicació Pocket com a llista de documents pendents de llegir.

Gmail

Programa d’ordinador de sobretaula i telèfon intel·ligent per gestionar el correu electrònic.

Hem estudiat l’accessibilitat i hem substituït el programa Mozilla Thunderbird.

Google Calendar

Programa d’ordinador de sobretaula i telèfon intel·ligent per gestionar el calendari.

Els membres del grup podem compartir la mateixa informació.

Estudi de programari per possible publicació a la web

• Inoreader
  • Visualitzadors PDF
  • Reproductors MP3

Estem estudiant molt seriosament aprofundir en Youtube tant per ordinadors de sobretaula com per telèfon intel·ligent con a font de contingut accessible tant d’àudio-llibres, conferències i pel·lícules amb àudio-descripció.

Accions amb el maquinari propi

Hem actualitzat el programari operatiu dels ordinadors portàtils.

Col·laboracions amb altres iniciatives de la Fundació COAATT

Hem col·laborat activament en el PAMAT18, en l’apartat de mitjans de transport (parades d’autobús) i en la posta en línia de tota la documentació especialment durant 2018 i a principis de 2019.

A aquesta informació, amb accés a tots els enllaços i l’àudio, es pot accedir amb l’enllaç: ja.cat/memoria19.