Memòria 2019

Participació en congressos, xerrades…

Ponència a la segona trobada anual de usuaris i desenvolupadors de NVDA

El dissabte 26/10/2019 vam tenir la satisfacció de tornar a oferir una ponència en la segona trobada anual de usuaris i desenvolupadors, organitzat per NVDA.es, que és la comunitat més important de parla hispana al voltant del lector de pantalla gratuït NVDA.

Fa una anys els navegadors han anat incorporant modalitats per facilitat la lectura d’articles, ara estem prenen consciència de les avantatges que comporten per les persones amb discapacitat visual.

En aquesta ponència s’explica detalladament cóm fer-ne us per treure el màxim profit.

Vam rebre una molt bona acollida i ens van felicitar per el tarannà didàctic de l’explicació i per la descripció detallada de l’aparença de les icones visuals, que els permet millorar la comunicació amb els que veuen les icones.

Ens hem quedat molt satisfets, a demès, per descobrir a la comunitat de desenvolupadors d’una eina més per facilitar l’accessibilitat.

Tenim publicat l’àudio i la seva transcripció en: Important ajuda de Firefox per l’accessibilitat visual

L’any 2018 vam participar per primera vegada explicant el nostra feina dins de la Fundació COAATT, tenim l’àudio i la transcripció publicats en: Contingut de la nostre ponència en la primera trobada de la “Comunidad Hispanohablante de NVDA”

Xerrada sobre el que fem davant l’associació de Baixa visió de Madrid

El 3/10/2019 vam participar virtualment en un esdeveniment presencial a Madrid.

El esdeveniment tractava d’assumptes d’interès per les persones amb baixa visió i ens van convidar a explicar el que fem a la Fundació COAATT.

Per aquesta intervenció vam preparar un audio que ells van reproduir  en l’esdeveniment entre d’altres intervencions presencials.

Això ens va permetre posar en pràctica l’anàlisi ‘d’accessibilitat realitat en diverses aplicacions: Audacity y Voice Dream (amb Lire) coordinant-nos amb Google Keep. Hem quedat molt satisfets de tot aquest procés, i també de la repercussió de la nostre intervenció.

Es pot sentir l’àudio i llegir la transcripció en: Xerrada sobre el que fem davant la Associació de Baixa visió de Madrid

Publicacions a la Web

Estudi de programari d’us propi

Google Keep

Programa d’ordinador de sobretaula i smartphone per prendre notes (de text, a me o de veu) i per gestionar llistes de tasques.

Hem estudiat l’accessibilitat i hem començat a fer-lo servir substituint a documents del bloc de notes i de Word i al correu electrònic per aquests efectes..

Audacity

Programa d’ordinador de sobretaula per l’edició de fitxers d’àudio.

Hem estudiat l’accessibilitat i hem començar a fer-lo servir pels àudios de les xerrades i ponències.

Voice Dream

Programa per iPhone que permet escoltar qualsevol tipus de document.

Millora la comunicació entre els membres del equip.

Instal·lació de Lire com a pont amb l’aplicació Pocket com a llista de documents pendents de llegir.

Gmail

Programa d’ordinador de sobretaula i smartphone per gestionar el correu electrònic.

Hem estudiat l’accessibilitat i hem substituït el programa Mozilla Thunderbird.

Google Calendar

Programa d’ordinador de sobretaula i smartphone per gestionar el calendari.

Els membre del grup podem compartir la mateixa informació.

Estudi de programari per possible publicació a la web

• Inoreader
  • Visualitzadors PDF
  • Reproductors MP3

Estem estudiant molt seriosament aprofundir en Youtube tant per ordinadors de sobretaula com per smartphone con a font de contingut accessible tant d’àudio-llibres, conferències i pel·lícules amb àudio-descripció.

Accions amb el maquinari propi

Hem actualitzat el programari operatiu dels ordinadors portàtils.

Col·laboracions amb altres iniciatives de la Fundació COAATT

Hem col·laborat activament en el PAMAT18, en l’apartat de mitjans de transport (parades d’autobús) i en la posta en línia de tota la documentació especialment durant 2018 i a principis de 2019.

A aquesta informació, amb accés a tots els enllaços i l’àudio, es pot accedir amb l’enllaç: ja.cat/memoria19.