Tecles bàsiques del NVDA

Moviments bàsics

Tecles Descripció El que ens diu el NVDA
tab El focus es mou al enllaç següent Llegeix el text relacionat amb l’enllaç i a continuació ens diu “visitado enlace
majúscula + tab El focus es mou al enllaç anterior Llegeix el text relacionat amb l’enllaç i a continuació ens diu “visitado enlace
avall El focus es mou a la línia segúent O llegeix la línia de sota des del principi, o diu “en blanco” si no hi ha text
dalt El focus es mou a la línia anterior O llegeix la línia de dalt des del principi, o diu “en blanco” si no hi ha text
dreta El focus es mou al caràcter de la dreta Llegeix el caràcter de la dreta, si és el darrer passa al primer de la línia següent.
esquerra El focus es mou al caràcter de l’esquerra Llegeix el caràcter de l’esquerra, si és el primer passa al darrer de la línia de sobre.

Els números a polsar en la columna Tecles, son sempre de la fila alfanumèrica, no pas del teclat numèric reduït.

Tecles Descripció El que ens diu el NVDA
1 El focus es mou al encapçalament de nivell 1 següent Primari menú,visitado enlace gráfico“, llegeix el nom del títol, “encabezado nivel 1”. Si és el darrer, avisa.
Majúscula + 1 El focus es mou al encapçalament de nivell 1 anterior Llegeix el nom del títol i diu “encabezado nivel 1”. Si és el primer, avisa.
“n” (qualsevol número del 2 al 9) El focus es mou al següent encapçalament de nivell “n”. Llegeix el nom del títol i diu “encabezado nivel” “n”. Si és el darrer, avisa.
majúscula + “n” (qualsevol número del 2 al 9) El focus es mou al encapçalament de nivell “n” anterior Llegeix el nom del títol i diu “encabezado nivel” “n”. Si és el primer, avisa.
h El focus es mou al següent encapçalament sigui del nivell que sigui Llegeix el nom del títol i diu “encabezado nivel” “n”. Si és el darrer, avisa.
majúscula + h El focus es mou al següent encapçalament sigui del nivell que sigui Llegeix el nom del títol i diu “encabezado nivel” “n”. Si és el primer, avisa.